Sovietmečiu populiarų posakį, kad kiekviena valytoja gali
valdyti valstybę galima būtų perfrazuoti, kad kiekvienas aludaris galėtų
valdyti valstybę. Seimui renkantis į paskutiniuosius pavasario sesijos
posėdžius aludarių iniciatyva iš darbotvarkės patyliukais dingo klausimas apie
įvairių alkoholinių gėrimų vartojimą skatinančių akcijų draudimą. Nieko
nuostabaus, juk S.Galadauskas prieš kiekvieną su alkoholio vartojimu susijusio
klausimo svarstymą ar balsavimą Seimo nariams išdalina lapelius su nurodymais,
kaip reikia balsuoti už vieną ar kitą įstatymo pataisą. Tik tokiuose
nurodymuose Seimo nariai neįžiūri nei spaudimo, nei kažkokių savanaudiškų
kėslų. Tačiau spaudimas matomas Bažnyčios paraginimuose balsuoti atsižvelgiant į
visuomenės sveikatos motyvus, spaudimas matomas ir nevyriausybininkų
siunčiamuose laiškuose. Taigi pradžioje mano minėta frazė yra ne teorinė
prielaida, o šių dienų realybė.
Vasara aludariams
yra tikras aukso metas. Ne veltui aludarių iniciatyva graži tautiška šventė
Joninės buvo paversta alaus prisigėrusių veikėjų orgija. Tiesa ne visi užkibo
ant aludarių kabliuko ir vis dažniau prisimenamos gražios tautiškos tradicijos,
o ne šlapimu prasmirdusios aludarių šventės. Matyt aludariam teks imtis naujos iniciatyvos
ir nedarbo diena paskelbti kokią kitą dieną. Aludarių noras, kad nebūtų draudžiama
įvairiomis akcijomis skatinti daugiau vartoti alaus yra labai suprantama.
Būtent vasarą pasipila pačios įvairiausios „gerk ir laimėk“ akcijos.
Žinant lietuvių
meilę žemei ir visuotinį norą gyventi ar ilsėtis prie vandens telkinio, Utenos
alaus reklama siūlanti gerti ir laimėti sklypą prie ežero atrodo itin „socialiai
atsakingai“. Jau nekalbant apie visus dalinamus rankšluosčius ir panašius
niekus, kurie jų savininkus paverčia gyvais ir svarbiausia nemokamais
reklaminiais stendais. Keista, kad dažnas to nesuvokia ir su malonumu vaikšto
demonstruodamas alaus gamintojų prekinius ženklus savo darželinio amžiaus
vaikams.
Neseniai nuvilnijus
seksistinei Švyturio alaus reklamai apie tai, kad pasaulis laikosi ant vyrų,
kitas alaus gamintojas suskubo pasirūpinti, kad būtų kuo plačiau komunikuojama
stereotipinė ir destruktyvi žinutė apie vyrų elgseną, kurioje bet koks
socialesnis ar lyriškesnis vyro poelgis priskiriamas „bobiškam“, nes „tikri
vyrai“ nedainuoja meilės dainų, nelaisto gėlių. Tikri vyrai pasak Tauro reklamos geria, o po to
matyt vemia, „myža“ ant sienų, daužo policininkus, didžiuojasi nuotykiais
policijos areštinėse ir „kietai vairuoja“ automobilį, nes tokios būsenos
stovėti ant dviejų kojų yra gerokai sudėtingiau nei sėdėti ant keturių ratų.
Matyt neverta
apeliuoti į aludarių sąžinę, kai su alumi siejami populiarūs jaunimo muzikos
festivaliai, kuriuose knibžda vasarojančių paauglių. Aludariai turi patikrintą
būdą kaip vienu mostu atstatyti savo socialinės atsakomybės statusą. Užtenka
pasiimti kokį naivesnį sportininką ir pasakyti, kad nepaisant jo gėrimo
nesulaukus pilnametystės, jis vis tiek tapo žymiu sportininku, o jūs vaikai
negerkit, nes jūs dar nepilnamečiai. Turbūt už tokias žinutes aludariai ir šiemet
gaus socialiai atsakingo verslo iniciatyvos apdovanojimą.
O mes gerkim, juk
būtent iš prasigėrusių ir degradavusių tūlas aludaris galės pusvelčiui nupirkti
sklypą prie ežero ir iškilmingai įteikti jį vienam iš ant skandinavų aludarių
kabliuko užkibusių tautiečių.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą