Kadangi įvairiose grupėse,
susitikimuose ir viešojoje erdvėje vis dažniau kalbama apie socialiai atsakingą
verslą, norėčiau ir aš prie tos diskusijos prisidėti ir duoti tikrą socialiai atsakingo
verslo pavyzdį, kurį jau keli metai stebiu šalia Karmėlavoje esančio vaikų
lopšelio – darželio. Neabejoju, kad kiekvienas vedantis vaikus į Karmėlavos
lopšelį - darželį ar leidžiantis juos į Karmėlavoje esančią Balio Buračo
gimnaziją žino, kas puošia pakeliui į šias vaikų ugdymo institucijas stovinčios
parduotuvės sienas. Neabejoju, kad sienų puošybos elementus įvardintų ir
kiekvienas to miestelio darželietis.
Kiek pamenu beveik visuomet ant
simboliškai besivadinančio „Euromarketo“ puikuojasi vaikų sąmoningumą ugdanti
informacija, su kuria susipažįstama vos pradėjus vaikščioti. Kalbu apie kelis metus
kiekvieno darželiečio matomą visą parduotuvės sieną užimančią Blindos alaus
reklamą. Ir už tą neišsenkamą socialinę atsakomybę noriu padėkoti jau ne kartą
už socialinę atsakomybę mano rašiniuose girtai „Švyturio-Utenos alaus“ bendrovei. Ši bendrovė
negalėdama lėšų ir laiko nuolat informuoja mano ir kitų Karmėlavos šeimų vaikus
apie tai, kaip atsakingai reikia gerti, o pradeda kaip ir pridera kiekvienam socialinės
atsakomybės projektui – nuo darželio. Alaus reklamose nuolat pabrėžiama, kad
alus yra tikrų vyrų gėrimas, kad kiekvienas bent kiek subtilesnis ar socialiai
lankstesnis vyras yra ne vyras, o boba.
Taip pat noriu padėkoti šitos
skambiai Euromarket besivadinančios "euroskylės" savininkams ir vadovams už
nenuilstamą nuolatinę Karmėlavos vaikų edukaciją. Neabejoju, kad jus jau galima
nominuoti Vyriausybės teikiamam socialiai atsakingo verslo apdovanojimui.
Aišku būtų galima tuščiai
svarstyti ar tokie veiksmą daromi tyčia, ar iš nežinojimo kokias pasekmes
sukels toks pasipinigavimas. Čia ir vėl norėtųsi paklausti už alkoholio reklamos
draudimo atšaukimą balsavusių Seimo narių, kurie teigė, kad kai reklamuojamas
alkoholis vaikai jau miega, kaip yra šiuo atveju? Bet iš jūsų atsakomybės
nepaprašysi, ji tokia pat tikra, kaip Baukutės parašai ant rinkėjų lapų.
Pastaruoju metu Karmėlavos verslo
stebuklas sužibo naujomis spalvomis. Rugsėjo
mėnesio proga visi į darželį einantys vaikai ir juos vakarop pasiimantys
tėveliai gali susipažinti su 50 proc. nuolaida alui, kuri puikuojasi ir užima
beveik visą kitą parduotuvės sieną. Už šią reklamą reikia dėkoti jau kitam,
Panevėžio raj. veikiančiam Miežiškių bravorui.
Būdamas tėvu tikrai nesėdėsiu
sudėjęs rankų ir raštą, Kauno rajono savivaldybės tarybai su kopija Narkotikų,
tabako ir alkoholio kontrolės tarnybai jau išsiunčiau. Savo rašinį išsiunčiu ir
Karmėlavos moksleivių tėveliams su raginimu pagalvoti ar tikrai norite, kad
jūsų vaikai jau nuo vystyklų susipažintų su „vyriškumo“ atributais. O padaryti,
kad situacija pasikeistų, galima labai daug. Gyvenantys Karmėlavoje tikrai turi
pasirinkimą. Karmėlavoje yra ne viena maisto prekių parduotuvė, kurioje galima
pirkti maistą ir kitas prekes. Jei socialiai atsakingas verslas nesuvokia savo
atsakomybės geruoju, visuomet yra būdas parodyti bloguoju. Noriu jus paraginti
kol nuo prie darželio ir gimnazijos stovinčios parduotuvės nebus pašalinti
alkoholinių gėrimų reklama, šioje parduotuvėje nesilankyti.
Europos
Alkoholio ir sveikatos forumo išvada: „Nėra jokių abejonių, kad alkoholio
reklama didina alkoholinių gėrimų vartojimą. Tą jau ne kartą patvirtino
Pasaulio sveikatos organizacija. Praėjusių metų kovo mėnesį tą patvirtino ir
„Europos alkoholio ir sveikatos forumo“, kuriame dalyvauja ir alkoholio
gamintojai, mokslo grupė. Ši mokslininkų grupė patvirtino, kad alkoholio
reklama skatina vaikus pradėti vartoti alkoholį anksčiau, o jau vartojančius
paauglius paskatina vartoti alkoholį intensyviau. http://www.eurocare.org/library/latest_news/alcohol_advertising_influences_adolescents_alcohol_consumption_concludes_science_group_of_alcohol_and_health_forum
5 komentarai:
Aš tikrai nuoširdžiai galiu didžiuotis, kad Karmėlavoje yra žmogus, toks iniciatyvus, atkaklus, veiklus ir ryžtingas. Bet ne didžiuotis šiuo atveju reikia, tiesa? Man tikrai labai rūpi mūsų vaikų ugdymas ir tos per visą sieną garsiai rėkiančios reklamos apie alkoholį (su blankiais prierašais apie kenksmingumą sveikatai)mane piktina taip pat kaip Jus. Labai nuoširdžiai dėkoju Jums už šią iniciatyvą ir tikiuosi, kad tai bus išgirsta ir sąmoningumas ateis "euro" savininkų. Pagarbiai Regina.
Norėtųsi tikėti, kad Euromarket savininkai pasielgs atsakingai, bet vargu ar taip atsitiks, nes per kelis metus net mintis tokia nekilo.
manau ne reklama o tevu elgesys parodo kas yra vyriskumas to viakai ir siekia, jei tevai negertu ir nerukytu vaikai nekartotu. reikia ugdyti seimoje vaikus, informuojant kad pasaulis ziaurus ir visi nori is jo padaryti mankurta kuris nestu pinigus ir apie nieka nesusimastytu, informuoti kas yra svaigalai ir kvaisalai ir kad jie yra visad cia salia ranka pasiekiami ir nuolat reklamuojami
Gintarai, tam, kad klausimų apie reklamos įtaką nekiltų įdėjau nuorodą straipsnio apačioje. Tai nuomonė ekspertų kurie apžvelgė daugelį mokslinių studijų ir konstatavo, kad alkoholio reklama įtaką daro ir dėl to abejoti nebereikia. O dėl pasiūlymo ugdyti vaikus šeimoje tai tikrai neprieštarauju, tik nemanau, kad reklamos draudimas tam kaip nors sutrukdytų. Juk jei norite užlipti į kalną yra lengviau jei vėjas pučia į nugarą nei tuo atveju kai pučia į veidą. Taip ir su reklama, jei jos bus mažiau, bus paprasčiau ir šeimoje su vaiku kalbėtis, kai nereikės nuolat aiškinti, kad negeriantis vyras nėra boba, kad alus iš tikrųjų nėra geriausia ką turime ir t.t.
Nepamirškime ir neignoruokime to, kad mūsų vaikus ugdo ne tik šeima, bet ir aplinka, kurioje mes gyvenam. O daugelis vaikų didžiąją dalį dienos ir praleidžia toje aplinkoje. Jeigu Jus kiekvieną rytą pasitiktų reklama, siūlanti išgerti šaltą, gaivų ir visokį kitokį "...", tai Jūs vieną rytą tikrai neaitsispirsit išgerti. Skirtumas tas, kad vaikų valia dar tik formuojama, todėl jiems atsispirti yra žymiai sunkiau nei suaugusiam. O kas jei tas pirmas kartas taps n-tuoju kartu? Pažįstu ne vieną šeimą, kurioje tėvai abstinentai, o sūnus, deja, jau ir rūko, ir dar nežinia ką daro... - aplinka ir draugų įtaką, ir dar prie viso to net neabejoju, kad prisidėjo didenybė reklama.
Rašyti komentarą