Šiandien viešųjų ryšių bendrovė
UAB „Publicum“ išplatino viešųjų ryšių pranešimą, kurį skambiai priskyrė „maisto
pramonei ir sveikatai“. Pradžiai, kad suprastumėt prie ko čia Publicum ir
maisto pramonė, siūlau susipažinti su kokia maisto pramone ši viešųjų ryšių
kontora dirba.
Na o dabar kai jau aišku kas kam
ir už ką dirba galima grįžti prie pranešimo esmės, o ji yra paskutinėje
pranešimo pastraipoje, kurioje išmaniai manipuliuojant toksikologais norima
pasakyti, kad alkoholis turėtų atpigti ir tada žmonės nebegertų pilstuko,
naminės degtinės ir odekolono. Na viešieji ryšiai tam ir ryšiai, kad iš šūdo
vašką išspaustų. Čekijos atvejis puiki proga. Kaip supratau iš R.Badaro
komentaro tai jis turėjo galvoje, kad valstybė turėtų imtis priemonių, kad
odekolonas kioske nebekainuotų 2,5 lito, o kainuotų kaip ir kiti kosmetiniai ir pagal paskirtį naudojami skysčiai, t.y. brangiai. Juk 50 ml talpos apie 50 litų kainuojančio odekolono ar kvepalų
tikrai nekils noro gerti. Tačiau alkoholio gamintojams rūpi visai ne odekolonai
ir tikrai ne apsinuodijusieji surogatais. Pagrindinis alkoholio gamintojų
rūpestis matyt per lėtai augantis alkoholinių gėrimų vartojimas, kuris neskuba
grįžti į auksinį 2007 metų lygį.
Tiesa tais metais ir
apsinuodijusių alkoholiu, ir jo surogatais, ir gydytų nuo alkoholio psichozių,
ir mirusių dėl nuo legalaus alkoholio sukeltų ligų skaičius buvo didžiausias,
bet publicum juk už tai neatsako.
Na, o dabar prie faktų, kurių
akivaizdžiai neturi ir negali pateikti Lietuvos laisvosios rinkos institutas iš
lubų nupiešęs skaičius apie nelegalių alkoholinių gėrimų rinką, nes niekas
išskyrus juos pačius nežino kas, kaip ir ką skaičiavo. Ilgą laiką iš lubų
nelegalų alkoholio kiekį skaičiavęs Statistikos departamentas tos praktikos
atsisakė, tai ją dabar perėmė LLRI.
Perfrazuojant LLRI tai jų
pagrindinis rūpestis yra asocialūs žmonės (nors iš LLRI rėmėjų sąrašo
nepasakytum, kad jie užsiima socialine rūpyba ar socialines paslaugas teikiančių
įmonių atstovavimu) (http://www.lrinka.lt/index.php/meniu/tapk_llri_remeju/remejai/5175).
Taigi šį pranešimą reikėtų
skaityti taip: kadangi alkoholio gamintojų pelnas neauga taip sparčiai kaip
tikėtasi, Lietuvos Seimas turėtų nedelsiant sumažinti akcizą alkoholiui, tokiu
būdu jį atpiginant ir padidinant jo prieinamumą valstybės pajamų praradimo
sąskaita. Kai dėl išaugusių pardavimų alkoholio gamintojai dalintųsi pelną,
valstybė nepaisant mažėjančių pajamų į biudžetą galėtų gydyti tuos tūkstančius
nuo legalaus alkoholio vartojimo mirštančių gyventojų. Beja bomžų ir asocialių
vartotojų skaičius ne mažėtų, o augtų, nes augant legalių gėrimų prieinamumui,
didėtų vartotojų skaičius, o su juo ir prasigėrusiųjų, t.y. odekolono ir pilstuko
vartotojų skaičius. Vadinasi rožinė toksikologų svajonė pigiu alkoholiu
susimažinti sau darbo apimtis, ištirptų kaip rūkas.
Žinoma nei publicum, nei LLRI nei
kitiems veikėjams nėra svarbūs faktai, kad legalaus alkoholio prieinamumas
kainos prasme augo iki pat 2009 metų ir santykinė alkoholio kaina ne augo, bet
mažėjo. Ji paaugo tik prasidėjus krizei, bet vis tiek nepasiekė net prieš
dešimtmetį buvusios ribos.
Teiginiai, kad dėl alkoholio
vartojimo Lietuvoje 2011 metais mirė 927 žmonės tėra jokios kritikos
neatlaikantis melagingas teiginys, kaip ir dar pernai Statistikos departamento vykdytas
nelegalaus alkoholio kiekio skaičiavimas. Šis skaičius rodo tik tuos atvejus,
kai alkoholio vartojimo ir mirties ryšio jau nebuvo galima nuslėpti. Tuo tarpu
daugybė kitų su alkoholio vartojimu susijusių ligų ir mirčių lieka net
nepastebėtos. Minimaliais įverčiais,
maždaug 12,6 proc. bendrojo mirtingumo
arba 5760 mirčių, Lietuvoje 2007 m. buvo
susiję su alkoholio vartojimu. Taigi tai ne 927, o keli tūkstančiai, kurių fone
tie 308 mirę nuo apsinuodijimo alkoholiu švelniai tariant nublanksta. (http://medicina.kmu.lt/0912/0912-09l.pdf).
Negebėjimą matyti legalaus alkoholio vartojimo sukeliamų problemų iliustruoja ir
kiti Lietuvos duomenys (http://alcalc.oxfordjournals.org/content/46/5/614.long).
Taigi reziumuojant galima
pasakyti, kad alkoholio gamintojau jau investuoja ir ruošia dirvą pasiūlymams
mažinti alkoholinių gėrimų akcizus ir tai padidinti gėrimų vartojimą, o kartu
ir gamintojų pelną, bei nuo alkoholio vartojimo sukeltų ligų mirštančių
Lietuvos gyventojų skaičių.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą