Man labai gaila, kad dėl valstybės "biednumo", tokie monstrai,
kaip Philip Moris gali tikrąja ta žodžio prasme pirkti valstybę su visomis jos
institucijomis. Pirma "nusipirko" Valstybinę mokesčių inspekciją, su kuria
pasirašė "slaptus susitarimus" apie codentify sistemos diegimus,
nusipirko Valstybės sienos apsaugos tarnybą pripirkusi jiems džipų, dabar "perka" Policijos departamentą, kaip tėvai vaikams per Kalėdas pridovanodami
planšetinių kompiuterių. Ir niekam nekyla jokių klausimų, nes dovanas dovanoja
veikėjai, kuriuos išvardintos tarnybos privalo tiesiogiai kontroliuoti. Jei jau
to nevertinti, kaip rafinuoto papirkinėjimo ar kyšininkavimo, tai reikėtų
įvertinti bent per tarptautinių įsipareigojimų prizmę. Lietuva pažeidinėja
Pasaulio sveikatos organizacijos tabako kontrolės pagrindų konvenciją, kurią
ratifikavo ir kuria įsipareigojo uždrausti tabako gaminių reklamą ir RĖMIMĄ. Ir
jau informavo PSO, kad tą padarė. O tuo tarpu palikta spraga leidžia bendrovei,
kuri padavinėja valstybes į teismus dėl tabako kontrolės priemonių, papirkinėti
valstybės institucijas ir joms dovanoti brangias dovanas ar žaislus.
Teko klausyti pranešimą apie tai, kad pasirašytos sutartys su tabako
gamintojais dėl to, kad jie sumokės mokesčius už kontrabanda į šalį patekusias
kitose jų gamyklose gamintas cigaretes yra nieko daugiau, kaip dar vienas
kvailinimo mechanizmas. O taip yra dėl to, kad cigarečių autentiškumo
patikrinimą (ar jos nėra padirbtos) paprastai atlieka patys gamintojai. Ir
atsitik tu man taip, kad kai tikrina muitinės kriminalinės laboratorijos, tai
95 proc. kontrabanda gabentų cigarečių yra nepadirbtos, tik kontrabanda
atgabentos. Teoriškai už visas jas gamintojas pagal susitarimą turėtų sumokėti
mokesčius valstybei, kurioje jos sulaikomos. Tačiau, kai autentiškumo nustatymą
atlieka patys gamintojai, tai 95 proc. cigarečių jų teigimu yra padirbtos.
Vadinasi mokesčiai sumokami jau tik už 5 proc. sulaikytos produkcijos. Ir man
tik įdomu, kodėl tai neįdomu jokioms STT ir t.t. „Vsio zakonno“. Labai gaila
pareigūnų, kurie tampa tokių manipuliacijų įkaitais.
The tobacco industry’s secretive behaviour means that there has been no
full independent assessment of the security of the Codentify system. Without
such an assessment, governments could be opting for a “black box” system, with
features and possible weaknesses that only the tobacco industry is aware of.
Big Tobacco’s lobbying efforts are an attempt to promote the industry’s
in-house technology, called Codentify, over systems pushed by the world’s
largest printers and packaging companies. Codentify was developed by a
consortium of the world’s top four tobacco companies: British American Tobacco,
Imperial Tobacco Group, Japan Tobacco International and Philip Morris
International.
Codentify is controlled and operated by the industry through the Digital
Coding and Tracking Association. In June 2014, the DCTA signed an agreement
with Lithuania to use the Codentify system in that country, which stated that:
“using data of a digital tax verification/authentication system for purposes of
excise administration and prevention of illegal turnover of tobacco products,
as well as evaluation of the system may guarantee compliance with upcoming regulation
(Protocol to Eliminate Illicit Trade in Tobacco Products”. The agreement also
stated that: “DCTA remains holder of any and all intellectual property rights
in the Digital System and/or other technologies proprietary to DCTA. The
Ministry of Finance of the Republic of Lithuania acknowledges that it will not
acquire any such intellectual property rights”. The FCTC Secretariat has
reported that: “the tobacco industry actively promotes its own technology
solution, Codentify, which it claims complies with the Protocol. However, based
on desktop research, it appears that this system does not meet the requirement
of Article 8.2 that the tracking and tracing system has to be “controlled by
the Party”.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą