Ieškoti šiame dienoraštyje

Puslapiai

2012 m. vasario 26 d., sekmadienis

Švyturys su pasididžiavimu pristato naują "bambalinių" kartą


Manau, kad nieko stebėtino jei alkoholio bendrovės atlieka rinkos tyrimus ir sistemingai tyrinėja savo produktų vartotojus. Tą patį daro ir tabako gamintojai. Taigi viskas normalu ir natūralu, nes norint plėsti savo produktų vartotojų ratą, tenka kruopščiai analizuoti jų įnorius.
BNS išplatino pranešimą apie UAB "Švyturys-Utenos alus" užsakymu atlikta nacionalinę Lietuvos alaus mėgėjų apklausą, kuri  parodė, kad kas penktas lietuvis priimtiniausiu laiko stipresnį nei vidutinį – tarp 5,6 ir 6,5 laipsnių stiprumo alų. Na matyt tos žinios nebūtų reikėję skelbti, jei taip būtų buvę ir anksčiau. Pasirodo, kad sociologai užfiksavo pokyčius, kurie paskatino alaus gamintojus didinti gaminamo alaus stiprumą. Tą viešai paskelbė "Švyturio" rinkodaros vadovas Laimis Balčiūnas.
Vadinasi, ilgą laiką postringavę apie tai, kad jų gaminamas alus yra silpnas, turi mažai alkoholio, todėl kelia mažesnę priklausomybės riziką, buvo neverti nė sudilusio skatiko. Vos tik vartotojai persimetė prie stipresnio alaus, gamintojai suskubo tenkinti jų įgeidžius ir padidino gaminamo alaus alkoholio koncentraciją.
Tačiau visa tai taip pat smulkmena. Visas įdomumas išryškėja paskaičius šio reiškinio interpretacija, kuris savo viražais galėtų prilygti nebent V.Romanovo politinės partijos steigimo proga deklamuotiems eilėraščiams.
Pranešime spaudai teigiama: "Tyrimas patvirtino mūsų įžvalgas – šalyje subrendo karta vartotojų vyrų, ieškančių išraiškingesnio, ne tokio lengvo skonio alaus. Tokį poreikį, ko gero, lemia gyvenimo cikliškumas. Ne vienas esame girdėję austrų filosofo Rudolfo Šteinerio asmenybės vystymosi teoriją, kuria iki šiol neretai remiasi psichologai. Ši teorija teigia, kad egzistuoja archetipinė žmogaus vystymosi tvarka, apimanti fizinę, psichologinę ir dvasinę žmogaus raidą. Anot R. Šteinerio, maždaug kas septynerius metus išgyvename metamorfozę, kurios metu keičiasi ne tik mūsų galimybės, sugebėjimai, bet ir poreikiai. Natūralu, kad keičiasi ir skonis.“
Ką gi brangūs tautiečiai, pats Šteineris pagrindė alaus stiprumo didinimo prigimtį. Ko gero degtinės receptūros pokyčiams paaiškinti bus pasitelktas ne mažiau kaip Seneka ar Sokratas.
 Visiškai nebandydamas nuneigti Šteinerio asmenybės vystymosi teorijos noriu pasakyti, kad populiacijos alkoholio vartojimo pokyčių paaiškinimui ji visiškai netinkama pirmiausia todėl, kad aiškina asmenybės, o ne populiacijos elgsenos pokyčius. Taip išradingai aludarių išaiškintus elgesio pokyčius paaiškina visai ne Šteinerio, o priklausomybės vystymosi teorijos, kuriomis vadovaujasi ne dauguma, o visi priklausomybės gydytojai ir psichologai. O ta teorija teigia, kad alkoholinių gėrimų vartojimo tolerancijos didėjimas yra vienas iš priklausomybės vystymosi požymių.
Mūsų šalies sporto ir politikų gelbėtojai aludariai paskubėjo pasigirti, kad alaus vartotojų įpročiai keičiasi ir daugėja norinčių gerti stipresnį alų. Ką gi brangieji, jei jau užfiksavote šiuos pokyčius, galit pradėti gaminti bambalinį alų, nes dabartiniai vartotojai sunkiai beprisigeria nuo 4,5-5,5 proc. stiprumo alaus. Taip yra todėl, kad tokius kiekius išgerti darosi fiziškai sudėtinga. Todėl vartotojai jau renkasi didesnio stiprumo alų, kurio išgerti reikia mažiau, o ir kaina tampa mažesnė. Sekantis žingsnelis yra spirituoto alaus bambalis.
Aludariams jau reikėtų padėkoti už Lietuvoje ženkliai išaugusį moterų alaus vartojimo mąstą, tik jis pasikeitė ne moterims nuo degtinės pereinant prie alaus, o būtent plečiantis pačiam vartojimui ir atsirandant naujoms vartotojoms. Būtent aludariai gamino ir tebegamina alaus ir kitų gėrimų mišinius, kurie alų padaro ne tokiu karčiu ir stipriu ir jis patiko moterims bei vaikams. Dabar, kai šitai grupei išsivystė tolerancija alkoholiui, galima tęsti savo bizniuko plėtrą ir gaminti stipresnį alų.
2008 metais atliktas suaugusiųjų Lietuvos gyventojų gyvensenos tyrimas, kurio metu pagal CAGE metodiką buvo vertintas probleminis alkoholio vartojimas, parodė, kad iš tų vyrų, kurie bent kartą per savaitę vartojo alų, net 65,4 proc. buvo probleminiai alkoholio vartotojai. Bent kartą per savaitę alų gėrusių moterų grupėje probleminių vartotojų procentas siekė 31, 8 proc. Šie procentai alaus vartotojų grupėj buvo ženkliai didesni nei stipraus alkoholio ar vyno vartotojų grupėse.
Už tai kuo didžiuojamės.... Už krepšinio šalies žmones ir Sank Peterburge pagamintą Švyturio nealkoholinį alų...

2 komentarai:

Vampas rašė...

Aludarei rado patikima buda kaip PRAGERTI Lietuva.Labai liudna.

Egidijus Kaunietis rašė...

Gal kas gali atsakyti kodėl vaikams parduodama (o dažniausiai ir tėvai patys perka) gira su alkoholiu? Gal ji turėtų stovėti alkoholio skyriuje?